WCZEŚNIEJSZE PRÓBY KLASYFIKACJI DYCHOTOMICZNYCH

Czy nie podejmowano dotąd podobnych prób klasyfikacji? Bliski był tego W. Hofmann w 1960 roku, gdy potraktował sztukę XIX wieku jako oscylującą między biegunami refleksji intelektualnej a instynktem biologicznym człowieka tkwią­cego w naturze. W 1961 rokuJ. G. van Gelder opublikował artykuł o malarstwie holenderskim XVII wieku. Autor wychodzi od krytyki syntetycznego spojrzenia J. Huizingi, który nazywa XVII wiek w malarstwie holenderskim the age of cold passion. Van Gelder sądzi, że Huizinga zauważa tylko jeden aspekt epoki, w którym trudno zmieścić na przykład sztukę Rembrandta czy Jana Steena. Proponuje więc, by twórczość artystów holenderskich rozważać między dwoma biegunami: rozumem i emocją, wynikającymi ze stałych czynników tkwiących obiektywnie w naturze ludzkiej.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć, nazywam się Iwona Bieszczad i dekorowanie wnętrz to moja praca i pasja! Bloga prowadzę, aby dzielić się z Wami branżowymi ciekawostkami i moimi indywidualnymi pomysłami na wnętrza. Zapraszam do regularnego odwiedzania serwisu!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)