TE SAME EFEKTY

Trzydzieści lat później te same efekty rozdęcia przestrze­ni, panowania ogromnych mas nad zagubionymi w pustce sylwetkami ludzi odnajdziemy w projektach Boulleego, a szczególnie w Katedrze, Pałacu Municypalnym. Sądzę, że ta grupa architektów mogła interesować się nie tylko ruchem jako nowo odkrytą właściwością natury, ale także ruchem jako objawem buntu przeciwko tradycji póź­nego baroku i rokoka. Buntem jest także uwolnienie się od wszelkich ograniczeń i zobowiązań realizacyjnych, świado­me projektowanie budowli, których wznieść w ówczesnym stanie techniki było nie sposób. Stąd płynąć może emocjonal­na intensywność tych projektów architektonicznych, tkwiące w nich romantyczne napięcie. Nie można jednak pominąć całkowicie koncepcji Vogta, który odczytywał tę architektu­rę jako wyraz astronomicznych zainteresowań epoki.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć, nazywam się Iwona Bieszczad i dekorowanie wnętrz to moja praca i pasja! Bloga prowadzę, aby dzielić się z Wami branżowymi ciekawostkami i moimi indywidualnymi pomysłami na wnętrza. Zapraszam do regularnego odwiedzania serwisu!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)