SFERA PERCEPCJI SZTUKI

Jedynie ona bowiem, analizując twórcę jako obiekt psychiczny oraz proces twórczy jako uzewnętrznienie tej psychiki, pozwala na skonstruowanie pewnych narzędzi porządkujących, które wspomagane przez sądy wynikające z percepcji, pozwolą na pełniejsze i praw­dziwsze oceny zjawisk artystycznych.Sfera percepcji sztuki była wiązana z ujęciem psycholo­gicznym już od czasów Locke’a i Shaftesbury’ego, Addisona i Hutchesona. „Estetyka — pisze W. Tatarkiewicz — (w dużym stopniu) stała się działem psychologii; tym samym stała się wiedzą empiryczną, a od lat sześćdziesiątych, od prac G. Th. Fechnera — eksperymentalną. Ta psychologi­czna estetyka zapoczątkowana została w Niemczech, później ośrodek jej przesunął się do krajów anglosaskich.”Psychologia zainteresowała się procesem twórczym zna­cznie później, bo właściwie dopiero Z. Freud we Wstępie do psychoanalizy podjął próbę zbadania, co się dzieje w momen­cie powstawania dzieła sztuki.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć, nazywam się Iwona Bieszczad i dekorowanie wnętrz to moja praca i pasja! Bloga prowadzę, aby dzielić się z Wami branżowymi ciekawostkami i moimi indywidualnymi pomysłami na wnętrza. Zapraszam do regularnego odwiedzania serwisu!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)