POSTAWA EMOCJONALNA

Postawa emocjonalna sięgała do „uduchowionego” goty­ku, malowniczej egzotyki i równie malowniczego klasycyzmu braci Adam. Również w teorii architektury pierwszej połowy XVIII wie­ku zauważamy podobne zjawiska. Wśród nowatorskich kon­cepcji, które stanowią zaczątek współczesnej myśli architek­tonicznej, możemy wyróżnić dwa wyraźne nurty: jeden opar­ty na postawach racjonalnych i obiektywnych wywodzą­cych się z estetyki klasycyzmu, drugi traktujący formę architektoniczną subiektywnie, dążący do wywołania u od­biorców wzruszenia i zaskoczenia.Historia sztuki uznaje za dominujący prąd w sztuce od około 1730 roku — rokoko, wiąże jego pojawienie się ze zmianą stylu życia dworskiego we Francji,choć sprawa wydaje się sięgać głębiej w przemiany psychiki ówczesnych warstw oświeconych. Ekspresyjność i zmysłowość, ruchli­wość form i dążenie rokoka do komfortu łączy się ze swoistą uczuciowością i poszukiwaniem nastroju w życiu i w sztuce.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć, nazywam się Iwona Bieszczad i dekorowanie wnętrz to moja praca i pasja! Bloga prowadzę, aby dzielić się z Wami branżowymi ciekawostkami i moimi indywidualnymi pomysłami na wnętrza. Zapraszam do regularnego odwiedzania serwisu!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)