PORZĄDKOWANIE OBIEKTÓW

Nawyk porządkowania obiektów architektury według kryterium formy (stylu, kierunku, modusu, tendencji) może zaskoczyć postawieniem obok siebie dzieł tak różnych for­malnie jak: domy robotnicze w salinach Chaux projektu C.-N. Ledoux, dom towarowy braci Jabłkowskich w Warszawie, willa Voyseya w Bedford Park i projekt domów szeregowych Ouda. Sądzę jednak, że postawa twórcza we wszystkich tych przypadkach była bardzo podobna. Jej punkt wyjścia stanowiła analiza funkcji, celem zaś było optymalne zaspokojenie funkcji przy pewnych założeniach formy. Te założenia zdają się wypływać ze świadomości, w której tkwią ogólne zasady klasycyzmu. Jest to oczywiste w okresie 1770-1800, widoczne w latach 1830-1860, a jako ślad określonej estetyki, wyniesionej ze studiów — zauwa­żalne także w 1890-1920.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć, nazywam się Iwona Bieszczad i dekorowanie wnętrz to moja praca i pasja! Bloga prowadzę, aby dzielić się z Wami branżowymi ciekawostkami i moimi indywidualnymi pomysłami na wnętrza. Zapraszam do regularnego odwiedzania serwisu!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)