PODDANIE CZUJNEJ KONTROLI

Takie zjawiska nie mogą występować w postawie racjona­lizmu percepcyjnego, gdyż proces tworzenia poddany jest tam czujnej kontroli przez subiektywną świadomość twórcy. Ta kontrola jest, moim zdaniem, znacznie osłabiona w przypadku emocjonalizmu. I to jest jeszcze jedna różnica między tymi obiema postawami.Takiej kontroli zabrakło chyba Gropiusowi i Meyerowi przy projektowaniu wzorcowej fabryki na Wystawę Werk- bundu w 1914 roku. Funkcję wpisali oni w apodyktyczną,wysunięty gzyms, dający mocny światłocień zamykający pla­stycznie naroża bryły; gzyms nad ryzalitem środkowym, daszek nad wejściem; a w końcu wyraźna percepcja wczes­nych dzieł Wrighta bardzo dobrze znanych w kręgach architektów niemieckich dzięki publikacjom Wasmutha z 1910 i 1911 roku. Wszystko to świadczy o tym, że twórcy bardziej poddali się żywym wówczas w Niemczech wpływom ekspresjonizmu.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć, nazywam się Iwona Bieszczad i dekorowanie wnętrz to moja praca i pasja! Bloga prowadzę, aby dzielić się z Wami branżowymi ciekawostkami i moimi indywidualnymi pomysłami na wnętrza. Zapraszam do regularnego odwiedzania serwisu!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)