ISTNIEJĄCE WARUNKI

Jeśłi więc istnieją wszelkie warunki, by zaspokoić zapo­trzebowanie zleceniodawcy na budowlę o określonej funk­cji w sposób racjonalny, w ramach posiadanych środków, materiałów, natomiast architekt proponuje rozwiązanie daleko przekraczające te ramy, uzasadniając je jedynie nietypową formą, nie zaś lepszą funkcjonalnością, to wów­czas mamy sytuację, gdy emocja stała się głównym czynni­kiem motywacyjnym. Porównajmy dwa nietypowe rozwiąza­nia funkcji: Muzeum Guggenheima F. L. Wrighta i Filhar­monię w Berlinie Zachodnim H. Scharouna. W pierwszym przypadku widziałbym tylko zaspokojenie pewnej emocjo­nalnej potrzeby architekta wbrew funkcjonalności (ukształ­towanie przestrzeni wnętrza jako spiralnej rampy), natomiast w drugim nietypowość rozwiązania uzasadniałyby idealne rozwiązania ważnych elementów funkcji (akustyki i wido­czności, nastroju kameralności), chociaż zaniedbujące inne elementy (komunikację).

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć, nazywam się Iwona Bieszczad i dekorowanie wnętrz to moja praca i pasja! Bloga prowadzę, aby dzielić się z Wami branżowymi ciekawostkami i moimi indywidualnymi pomysłami na wnętrza. Zapraszam do regularnego odwiedzania serwisu!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)