DĄŻENIE TWÓRCÓW

Twórcy dążą do formy, która oddziaływałaby emocjonalnie na odbiorcę i spełniała wszystkie wymagania funkcji. Aby ta jedność funkcji i formy emocjonalnie określonej nie została naruszona, niezbędne jest zastosowanie nowej konstrukcji, którą twórca ma jeszcze jakby „nie oswojoną” w pełni.Przykładów takiej postawy jest stosunkowo niewiele. Zaczęły one pojawiać się coraz licznej około roku 1950, m.in. świadczy o tym twórczość P. L. Nerviego, F. Candeli, M. Nowickiego, F. Otto. Zjawiska te występują właściwie tylko wtedy, gdy twórca jest u progu opanowywania jakiejś nowej konstrukcji (cien­kościenne łupiny betonowe, konstrukcje linowe, konstrukcje namiotowe itp.). Wkrótce potem bowiem, gdy już nastąpi oswojenie się z nową konstrukcją, daje się zauważyć skłon­ność architektów do zajmowania postawy emocjonalizmu i forma zaczyna dominować nad funkcją.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć, nazywam się Iwona Bieszczad i dekorowanie wnętrz to moja praca i pasja! Bloga prowadzę, aby dzielić się z Wami branżowymi ciekawostkami i moimi indywidualnymi pomysłami na wnętrza. Zapraszam do regularnego odwiedzania serwisu!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)